2016. augusztus 4., csütörtök

4. nap

Augusztus 9. Terv: Tbiliszi, kirándulások

Ma az egész napot Tbilisziben töltöttük. Délelőtt az utcánkban az útikönyv alapján szecessziós házakat kerestünk a megszokottól eltérő irányban elindulva, de nem volt olyan nagy szám. Előtte még megfigyeltük, hogy a ház udvarába zöldségekkel felpakolt kézikocsival asszony érkezett, lepakolt és sorban jöttek a házlakók és talán a szomszéd tömbből is uborkát, répát, stb. vásárolni. Engem is kérdeztek, mikor teregettem, de gyümölcs nem volt, főzésre pedig nem készültünk.
 Majd elsétáltunk a kabinos felvonóig, pont 11 órára értünk oda, amikortól elindult az üzemmód. Azzal mentünk fel a Grúzia anya szobrához, onnét pedig a Narikala-erőd érintésével lesétáltunk a vízesésig és a fürdőkig, hogy legyen róla nappali kép is. Ezután ebéd következett, jót és jó áron sikerült enni a Panouri (?) étteremben, úgymint harscsó levest zöldfűszerekkel, valami csirkelevest (chickirtma), khinkalit különböző töltelékekkel, ostrit, ami marhahús párolva enyhén csípős szószban, kebabot és egy hacsapurit.
Aztán visszasétáltunk egy fagyival a szállásra, aludtunk egyet délután a nagy melegben, majd a Nemzeti Galériát keresve valószínűleg a Nemzeti Múzeum egy másik részlegébe jutottunk, így Piroshmani képek helyett az avantgard kiállítást és egy másikat néztünk meg, gondoltam, jó ötlet a nagy melegben beiktatni egy múzeumot.
Majd a Rustaveli sugárúton sétáltunk, került egy nem bóvli de mégsem túl drága napszemüveg is N.-nek az eltörött helyett, betértünk egy bevásárlóközpontba is (kávé, sütemény). Innen a funicular (sikló) alsó állomását céloztuk meg, de ez is elég magasan volt, miközben felértünk, érintettük a Zichy Mihály utcát is! Utánanéztem, a grúzok nemzeti festőjükként tisztelik, állítólag van szobra is itt a városban, ő illusztrálta a nemzeti eposzukat (Tigrisbőrös lovag) és járt is itt, és a Kaukázusban az 1880-as években.
A sikló a vidámparkba visz fel, zöld feltölthető kártyát kell rá venni, és ugyanerre a kártyára kell tölteni a pénztárban, ha ki akarunk próbálni valamilyen látványosságot. A legkisebbnek sikerült a középsőt rábeszélnie egy vizes, fatörzses-lecsúszós játékra, minek következtében csuromvizes lett mindkettő, bár ez a nagy melegben nem volt baj, gyorsan száradtak. Később nagyobb élvezet volt figyelni más gyanútlan vendégeket. A vidámparkot az útikönyv útmutatását követve, a hátsó bejáraton át a 124-es busszal hagytuk el, ami egy szerpentinen jött le a hegyről, még ott is teheneket kerülgetve.
Reggeli kilátás az erőd felől

A vízesés felé

Az egyik fürdő homlokzata

Kilátás a vidámparkból

Holnap este indulunk Jerevánba, eddig egyikünk van túl egy enyhe gyomorrontáson (széntablettával kezelve+vodka), illetve másikunk a trópusi melegre csalánkiütésekkel reagál, találunk erre is megoldást. Jó sok vizet fogyasztunk, ahogy mások is a városban, szerencsére szinte mindenhol lehet kapni.
Nap bácsi: iráni házaspár férfi tagja, akikkel egy felvonóban utaztunk, csináltunk nekik egy közös képet és kicsit beszélgettünk.

Nap néni: a felvonóra várva grúz fiatal idegenvezető állt mögöttünk, sorban állt az ázsiai csoportja helyett, volt már Budapesten a Wizzair-rel.