2016. augusztus 4., csütörtök

9. nap

Augusztus 14. Terv: Jereván városnézés, majd vonattal vissza Tbiliszibe

Ketten még reggeli előtt elmentek fényképezni a városba, hátha sikerül elkapni a Kaszkádokról az Ararátot, de az út csak félsikert hozott. A legtisztábban leginkább a vonatból láttuk a hegyet. Reggelire a hostelben a házigazda néni saját maga sütötte sós és édes süteménye volt, mellé alma, egy részét elcsomagoltuk és fél 10 körül már indultunk is Jirannal, egy hétszemélyes Mitsubishiben. Nagyon kényelmesen utaztunk, a sofőr megbízhatóan vezetett (biztos mondtak neki előzőleg valamit, a vezetési stílus téma volt, mikor a főnökkel beszélgettünk), és ő maga ajánlotta, hogy a Szevan-tónál tarthatunk pihenőt, a kolostorhoz felmenni csak 10 perc. Így is volt, szép volt a kilátás a tóra a félszigetről.
Felkeltek korán, hátha, de alig látszik valami az Ararátból

Szevan-tónál

Továbbmenve egyszer álltunk még meg, amúgy szép erdős tájakon is haladtunk, míg elértük a határt. Ott hirtelen egy csomó autó lett, talán egy órába is beletelt, mire átértünk és újra visszaszállhattunk a kocsiba. Közben azt emlegettük, hogy bizony tudni kell értékelni a határok nélküli EU-t. Voltak sokan nagy csomagokkal, sofőrünk szerint Oroszországba mennek kitelepülni, lehet, hogy így van. Mi elsőre azt gondoltuk, hogy bevásárló turisták, de szerinte Grúzia olcsóbb, mint Örményország.
Átérve már szinte Tbiliszinél találtunk egy étkezőhelyet – az örményeknél hamarabb akadt volna-, ahol a sofőrt is meghívva ettünk kinkalit és krumplival töltött lángostésztát, ennek nem tudom a nevét.
A hostel a legegyszerűbb a foglalt szállásunk közül, mivel az volt az eredeti terv, hogy vonattal érkezünk éjjel vissza, és elég lesz csak befeküdni, nem kell drága szállás, csak legyen közel a vasúthoz. Szóval 5 fekhely egy közös szobában, ami nyolcágyas, ki fogjuk bírni. Két pakisztáni szobatárs van már. Lakik itt egy kicsi kismacska is, nem a szobában.
Délután még mostam itt két adagot, estére, mire visszaértünk a városi sétából, szinte száraz volt minden. Furcsa volt a városban az előző, jó kis apartmanunk közelében lenni.
Esti képek a Rike-parkból

Nap néni: hosteles recepciós, kedves. N. megmutatta neki képen a saját cicáját, Oregánót.